ETT MESTADELS SERIÖST BABBLANDE


Jag satt och råkade börja tänka på det där med skönhetsidieal och stil (jag vet, jag är förvånad). Det är sån himla press på bloggare och ungdomar i allmänhet att man ska klä sig bra och vara snygg - helst som alla andra också.
Jag kommer ihåg att jag hade ganska många ideal och sådant i 7:an, men också många kompisar som alltid var där och sa tvärt emot mig. Det är troligen något alla har gått igenom nån gång under högstadietiden. Som jag är glad att ha lämnat bakom mig.
Skulle jag säga att det var något jag var extra nöjd med skulle det nog vara mina ögon, får ofta kommentarer om att jag har extremt blåa ögon. Jag gillar att det är en klar färg^^
Så otroligt mysigt att gå på estetisk linje, man märkte från förssta början att alla var jättesköna och man pratade med folk redan efter första dagen som om man kännt dem flera dagar. Det känns riktigt bra att kunna ha sin egen stil och vara sig själv utan att folk tycker man är värsta weirdot (vilket kan hända när man skrattar lite som en gris, höhö...) Kände bara för att skriva av mig litesåhär när man är sjuk. Nu måste jag gå imorgon! Även om jag är sjuk, det här går ju inte för sig. Sedan är det ju dans på onsdag, missade förra veckan. Ska bli supernajjs:D

Har du några stil eller skönhetsideal? (jag är intresserad, seriöst)

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vinnaren av dagens blogg är utsedd nu, gå in och titta om det var du som vann! Om inte så kommer det en ny chans imorgon! :D

2010-09-06 @ 21:18:56
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Clara

sv:åh tack:)

2010-09-06 @ 22:50:56
URL: http://ckklara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej finaste bilden.com!!!! :O Makes me avundsjuk... (a)

2010-09-07 @ 11:30:41
URL: http://johaani.webblogg.se/
Postat av: fanny

Du har verkligen fina ögon. Jag tror att det där med pressen håller på att luckras upp lite, nu så argumenterar ju fler och fler emot utseendehetsen i vårt samhälle.



Jag har många och ofta motsägelsefulla skönhetsideal, jag tycker det är sjukt snyggt med långa smala tjejer med väldefinierade muskler, samtidigt som jag tycker ordentligt tilltagna kurvor på en riktigt kort tjej kan vara jävligt sexigt. Jag gillar det dressade och tillrättalagda, samtidigt som jag gillar riktigt punkiga outfits också.

2010-09-07 @ 12:59:43
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Celia

dina ögon är då verkligen fina

2010-09-07 @ 13:06:21
URL: http://celiadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback