FAMOUS PHOTOS

Vi fick frågan "Vad är en bild?" på första bildlektionen i fredags, såklart finns det ingen speciell definition på en bild, och det diskuterad om allt från en foto till drömmar. Men alla var överens om att en bra bild är något som får tittaren att stanna till, och tänka, och komma ihåg. En bra bild förmedlar något till tittaren, en känsla, ett budskap eller en historia.
Detta är några av värdens mest kända bilder, jag fick medveted gallra bort massor av krigs och katastrof bilder som var alldeles för brutala, även om väldigt tänkbara.
Jag hade tänkta att detta skulle bli en serie, att jag kommer skriva om fler kända bilder eller konstvärk. Beror på om ni gillar det^^
Mina favoriter är den första, Stopping Time (vilket var en revulotionerande bild när den togs) och den sista.


U.S Marines raising the flag on Iwo Jima - 1945

Afghan Girl - 1984

Albert Einstein - 1951

Conrad Schuman - 1961

Stopping Time - 1964

Lunch atop a skyscraper - 1932

Segregated Water Fountains - 1950

Ground Zero Spirit - 2001

 


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vinnaren av dagens blogg är utsedd nu, gå in och titta om det var du som vann! :D

2010-08-29 @ 21:05:40
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: fanny

Den där bilden med männen som sitter på balkarna har jag aldrig fattat, är den riggad eller var det faktiskt under de omständigheterna de intog sin lunch?

2010-08-29 @ 22:27:56
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Gaymasen

Ohhh, aldrig sett den stopping time. Assnygg!!

2010-09-04 @ 20:16:08
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback